DISTRIBUCIÓ DE LLIBRES 2008-2009

A TOTES LES FAMÍLIES DEL CENTRE:


Arran de la situació produïda la tarda del proppassat dia 17 de setembre amb motiu del repartiment dels llibres de text pendents de lliurar després dels dies de venda estipulats, 3 i 4 de setembre, ens creiem en la necessitat d’informar i fer una valoració d’aquesta situació.
Com sabeu, l’AMPA fa anys que organitza la venda de llibres a inici de curs a l’institut amb la finalitat primordial d’aconseguir les millors condicions econòmiques i de comoditat pels seus associats. Que habitualment és així ho demostra el fet que cada any hi ha una gran majoria de famílies del centre que usen d’aquest servei.
Degut a circumstàncies del tot alienes a nosaltres, provinents del Departament d’Educació i de les editorials, enguany, els dies assenyalats per a la venda de llibres en van mancar una quantitat significativament superior a d’altres anys i en cursos diversos.
A fi de poder respondre a aquest problema ens vàrem posar d’acord amb el nostre proveïdor dels llibres a fi de fixar un dia complementari per a acabar l’operació. La intenció no era altra que facilitar a les famílies l’obtenció dels llibres sense haver-se de desplaçar a la botiga del proveïdor, entenent, a més, que el cost econòmic de l’operació anava a càrrec d’aquest.
El dia triat, el dia 17 per la tarda, el més immediat dels possibles, es devia a que, essent dimecres, és un dia en que no hi ha activitats lectives, procurant, així, no destorbar el ritme habitual del centre.
El que no era tan previsible era l’allau de persones que es va produir des del primer moment d’obrir les portes.
La reacció immediata va ser buscar més personal capaç d’atendre les llargues cues que es van anar confegint. Amb tot, el fet que aquest dia, concertat per al lliurament de llibres i només en horari de tarda, es presentessin moltes persones (no sòcies de l’AMPA en bona part, que, no havent volgut comprar els llibres els dies 3 i 4, havien volgut fer-ho directament a botigues i no els havien trobat) que volien, ara si, comprar els llibres, va dificultar en gran manera l’agilitat operativa del procés.
A més, les persones que ja havien reservat els llibres els dies 3 i 4, pagats o no pagats per endavant, reclamaven una legítima prioritat en ser ateses i en obtenir els llibres abans no es poguessin acabar.
Els membres de la junta de l’AMPA presents varen posar tota la seva bona voluntat en mirar d’organitzar una situació difícilment governable, que podia derivar en caos. Això es va anar aconseguint amb el suport i col·laboració d’una majoria, però amb la manca de comprensió i solidaritat d’una minoria que no feia més que enervar l’ambient i no aportar cap mena de solució, ans al contrari, fent més difícil la tasca de controlar la situació i, de vegades, amb actituds del tot inacceptables cap a qui estava allí, voluntàriament, treballant per a tothom.
La junta de l’AMPA lamenta que s’hagi pogut produir una situació d’aquesta mena. La nostra intenció és, sempre, posar tots els mitjans al nostre abast (que no són gaires) perquè les coses funcionin de la millor manera possible. Sens dubte, tot es pot fer millor, i de tot s’aprèn. També cal dir que les nostres forces són molt limitades. Demanem disculpes per tot allò en que, essent possible fer-ho millor, no ha estat així. Demanem, alhora, comprensió davant una situació que va superar amb escreix les nostres previsions i les nostres capacitats.
Estem segurs que, amb l’ajuda de tothom, sabrem fer-ho millor en una altra ocasió.

Per la junta de l’AMPA




Miquel Costabella
President